Przejdź do głównej zawartości

Quilling Tetris - vortex coils

Quilling to nie tylko kwiaty. Technika ta daje o wiele więcej możliwości, z których warto korzystać. 
Dziś przedstawiam quillingowego Tetrisa. Wykonałam go z tzw. vortex coils. 
Nie wszystkie wyszły idealnie. 
Niektóre musiałam poprawiać. Żeby vortex coil wyszło idealnie, potrzebne są długie paski 80g  - np. 53 cm z Craft Quilling lub 125 g - np. 42 cm enitana. Spirala powinna być gęsta, ale nie za bardzo.
Przyklejamy w miejscu, w którym element ma się znaleźć, tak by go nie przesuwać. Przesunięcie powoduje popsucie vortexsa. Ale póki klej nie zaschnie można to poprawić szpilką. Najładniej wychodzą elementy z bardzo małym środkiem. Dlatego część elementów zwijałam w palcach (tak w ogóle to lubię zwijać w palcach, jeśli tylko mam na to czas).

Na końcu czeka na was mały tutek. Tyle teorii czas na efekty. 

PS. Niestety nie obyło się bez błędów. Mam nadzieję, że fani Tetrisa mi je wybaczą, poprawię się w wersji z czarnym tłem :D
PS2. Bedzie filmik z robienia vortex cils :D








Komentarze

  1. Fanyastycznie to skomponowałaś. Coś nowego, to niezłe wyzwanie takie gra tetris. A tak wogóle bardzo podoba mi sie nowa szata graficzna bloga. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To prawda, było to wyzwanie. Cieszę się, zmiany na blogu się podobają :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Quillingowe kolczyki - poradnik / Quilling Earings

Zdarza mi się odpowiadać na pytania dot. kolczyków wykonanych techniką paper filigree.
Dlatego przedstawiam dziś krótki poradnik dot. właśnie kolczyków.

1. Najlepsze paski do wykonania kolczyków, to paski o szerokości 4-5 mm i gramaturze 130-160 g. Z węższych pasków kolczyki są zbyt cienkie i mogą się zdeformować, a z cieńszego papieru nie będą trzymać kształtu przy lakierowaniu.

2. Wszystkie elementy sklejamy ze sobą. Przydaje się wtedy podkładka korkowa i szpilki do utrzymania w ryzach wszystkich elementów :) 

Osikowe paski / Jewelry

Odkryłam niedawno osikowe paski - paski wykonane z cieniutkich wiórek z drewna osikowego.
Można się w nie zaopatrzyć tutaj: Osikowa Dolina
To ciekawy materiał. Bardziej wymagający niż papier. Suche paski potrafią się złamać i urwać. Natomiast delikatnie nawilżone nie zawsze trzymają kształt jaki chcielibyśmy im nadać.
Z pewnością nadają się na biżuterię :) oraz projekty 3D.

A oto moje propozycje naszyjników:







Jak widzicie powyżej, przy odrobinie cierpliwości oraz pewnej dozie prób i błędów, da się z nich zrobić prawie wszystko, co znamy z quillingu. :)

Teraz kilka przydatnych wskazówek.
Paski osikowe można zwijać "na sucho" oraz "na mokro" - lekko zwilżone (w całości lub tylko początek). Lekko zwilżone paski łatwiej się nawija, są bardziej elastyczne, ale częściej wtedy zostanie większy otwór w środku elementu. Zwilżone paski można nawijać na grzebień.Suche paski mogą się pokruszyć i złamać w trakcie nawijania, ale za to da się uzyskać elementy zbliżone do tych quillingowy…

Historia quillingu cz. 1/ History of quilling

Ostatnio dużo czasu spędziłam szukając informacji na temat historii quillingu.
Niestety w polskim Internecie praktycznie nic nie ma, poza krótkimi notatkami przetłumaczonymi  z anglojęzycznych stron poświęconych quillingowi.
Udało mi się dotrzeć do wielu ciekawych artykułów, głównie ze stron domów aukcyjnych lub magazynów poświęconych antykom. A dziś trafiłam na wspaniały artykuł zamieszony w watykańskim magazynie "Inside the Vatican" który dodaje do znanej już historii wiele nowych i ciekawych szczegółów.
Moje poszukiwania zaowocowały 4 stronicami tekstu, a i tak prawdopodobnie to nie będzie jeszcze wszystko :) Dlatego postanowiłam napisać kilka krótkich notatek i podzielić się z wami tym, co udało mi się znaleźć. Dziś zacznę od 3 mitów na temat quillingu.



Mit pierwszy: Na niektórych stronach można znaleźć informację, że historia quillingu sięga Chin i czasów wynalezienia papieru lub że można poszukiwać jejpoczątków w starożytnym Egipcie.
Ja zgadzam się natomiast z historykami, …